Forum sitemiz tekrardan aktif hale gelmiştir! İlginiz için çok teşekkürler!.. (MART 2018)

Paylaş
Aşağa gitmek
avatar
Admin
Admin
Admin
Erkek
Mesaj Sayısı : 776
Yaş : 33
Web Site : https://usahan.com
Cİinsiyet : Erkek
itibar : 0
Puanlar : 9
Kayıt tarihi : 09/02/08

topic 1 Belinizi korumanın yolları

Bir Perş. Mart 06, 2008 8:52 pm
Yaşam tarzı:



  • Düzenli olarak egzersiz yapın.
  • Kilonuzu normal sınırlar içinde korumaya çalışın.
  • Stresten uzak kalmaya çalışın ; stres, kaslarınızda gerginlik ve spazma sebep olur.
  • Sigara içmeyin ; sigara, kanınızın oksijen taşıma kapasitesini düşürerek kaslarınızda ve belinizde zayıflamaya sebep olur.
  • Rahat ve ortopedik ayakkabı giyin.
  • Rahat ve destekli yatakta yatın, yan yatıyorsanız dizlerinizin arasına bir yastık koyun.
  • Araba kullanırken koltuğunuzu kollarınızın direksiyona rahatça uzanabildiği mesafede tutun.
Ağırlık kaldırırken :



  • Mümkünse ağırlık kaldırmayın.
  • Kaldırmanız şart ise önce bir düşünün.
  • Ağırlığı belinize değil bacaklarınıza verin, bacaklarınızdan destek alın.
  • Bacaklarınızı omuz genişliğiniz kadar açarak dengenizi sağlayın.
  • Kaldırdığınız cismi kendinize mümkün olduğu kadar yakın tutun, ağırlığı iki elinize dağıtın.
  • Belinizden eğilmeyin, dizlerinizle çömelin.
  • Bir şey kaldırırken uzanma mesafenizi mümkün olduğunca kısa tutun.
  • Yerden bir şey alacaksanız yavaşça ve yumuşak hareketlerle alın.
  • Ağır bir nesneyi çekmek yerine, itmeyi tercih edin.
  • Ağırlık kaldırırken hiçbir zaman beliniz ile dönmeyin, ayaklarınızın yerini değiştirerek dönün.
  • Hiçbirimiz Süpermen değiliz ; mutlaka yardım veya destek isteyin

Ayakta dururken :



  • Ayakta uzun süre aynı pozisyon ve aynı şekilde durmayın.
  • Halsiz ve sıkıntılı hissetmeniz, aynı pozisyonda uzun süre beklemiş olduğunuzun göstergesi olabilir.
  • Etrafta gezinin, sabit bir şekilde beklemeyin.
  • Ayakta dururken, ayaklarınızı sırayla merdiven basamağı gibi hafif bir yükseltinin üzerinde dinlendirin.
  • Öne doğru çok fazla eğilmeniz gerekiyorsa arada gerinin ve arkaya doğru esneme yapın.



  • Masa başında oturarak çalışıyorsanız :
  • Her 45 dakikada bir ara verin, kısa bir yürüyüş veya hafif gerinme hareketleri yapın.
  • Otururken sırtınız dik konumda ve belinizde bir destek ile oturun.
Sayfa başına dön
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz